På Sigerslevøster Privatskole, har vi det godt
Har du spørgsmål?
Kontakt os her
Faglighed betyder for os, at hver enkelt elev får mest muligt ud af sit faglige potentiale. Konkret ses det ved at fagligheden er i fokus hele skolegangen igennem.
Trivsel betyder for os at, vi er nærværende i vores relationer mellem lærere, pædagoger, elever og forældre. Trivslen styrkes ved at være en vigtig del af et fællesskab. Vi arbejder hver dag med at skabe et positivt, trygt og rummeligt børnefælleskab.
Det er vigtigt, at vores elever bliver anerkendt for det gode de gør og føler sig set og hørt som dem de er. Det er dog også vigtigt at lære at indgå i fællesskaber og derfor er det vigtigt for os, at vores elever tilegner sig disse. Vores elever skal lære, at gennem de gode fællesskaber trives og udvikles man bedst – og dermed lærer bedst. Derfor har skolen mange traditioner, da de er med til at danne rammen for et godt skolefællesskab.
På Sigerslevøster Privatskole ligger trivsel os meget på sinde. Vi tror på værdier som samarbejde, fællesskab, forpligtelse og ansvarlighed. Vi ved, at god trivsel og læring er tæt forbundne.
Vi skelner mellem drilleri og mobning. Drilleri er oftest godmodigt og harmløst. Mobning er, når et eller flere individer gentagne gange – og over en længere tid – bliver udsat for negative handlinger og/eller ytringer fra et eller flere individer. Det er dog altid vigtigt at være opmærksom på den hårfine grænse mellem drilleri og mobning.
Vi tager tilfælde af mobning alvorligt. Derfor har vi nogle forskellige faser:
1.fase
Ved oplysninger om eller kendskab til dårlig trivsel eller mobning i en klasse gøres følgende:
2. fase
Hvis de nævnte tiltag ikke har den ønskede effekt, gøres følgende:
3. fase
I de tilfælde hvor den manglende trivsel eller direkte mobning skyldes forhold, der ikke er udsprunget i skoletiden, eller kan modvirkes af skolens indsats, skal oplysninger herom gives til forældre eller andre, der kan bidrage til en løsning.